MORA 2010

Registriert
2 Sep 2009
Beiträge
651
Naja, ehe ich mir 10 Moras hole, die dann irgendwo umherfliegen und ich irgendwann den Überblick verliere, hole ich mir für den Preis doch lieber 2 Pulis, bei denen Preis, Qualität und Service stimmen.
Hab bei meinem Puli letztens einen kompletten Neuschliff gegen Porto bekommen.
Was will man mehr.
 
Registriert
12 Mrz 2009
Beiträge
9.994
Mora Stahlqualitäten:

Stainless steel (S)
Knife blades are made of hardenable stainless steel- Sandvik 12C27 ( hardened to HRC 57-58 ), producing knives with extreme strength, long life as well as having high resistance to moisture without rusting.

Carbon steel (C)
Knife blades of high carbon steel can be hardened to HRC 59-60 giving best possible sharpness to lowest price. Please note that for export markets most of the knives of carbon or laminated steel are oiled or treated to prevent rusting during transport and storing. Knives made from above mentioned steel grades will after some use achieve a dullish grey finish. However, this will not negatively affect the quality of the blade.
On the contrary it will somewhat improve the resistance to corrosion.

Triflex (T)
This modified carbon steel is best described as a material between laminated steel and plain carbon steel hardened to HRC 59-60 with a softer surface that improves the tensile strength considerably.
Though it will not allow bending as laminated steel.

Laminated steel (L)
This steel grade is unique to knives from Mora of Sweden. The core of the blade is of high carbon steel surrounded by a softer alloyed steel layer. A high hardness (HRC 61) can be achieved through hardening, resulting in a knife blade with superior toughness, cutting edge retention and thereby maximum sharpness and long life.
The blade can also be bent into a predetermined shape.

Der Nachfolger des Mora 2000 als Jagdmesser ist übrigens das hier: (veränderte Klinge)

http://www.hkgt.de/shop/messer/mora-of-sweden/mora-of-sweden-bushcraft-force-mora-2010.html

PJ
 
Registriert
19 Mrz 2008
Beiträge
199
So, heute war das Messer in der Post. Es macht einen ordentlichen Eindruck, liegt gut in der Hand und wartet nun im Rucksack auf den 1. Einsatz.
Gruss Saufänger
 
Registriert
12 Mrz 2009
Beiträge
9.994
saufänger schrieb:
So, heute war das Messer in der Post. Es macht einen ordentlichen Eindruck, liegt gut in der Hand und wartet nun im Rucksack auf den 1. Einsatz.
Gruss Saufänger

Gute Wahl ... und das 2000er kommt demnächst auch ins Auto :wink:

PJ
 
Registriert
19 Mrz 2008
Beiträge
199
So, hab mit dem neuen Messer einen Bock aufgebrochen und der erste Eindruck
hat nicht getäuscht. Ist gut zu händeln, Klingenlänge passt, ich würd es wieder
kaufen.
Horrido Saufänger
 

Online-Statistiken

Zurzeit aktive Mitglieder
107
Zurzeit aktive Gäste
564
Besucher gesamt
671
Oben